22.04.2013

Krakowska Manufaktura Czekolady

Już po przekroczeniu progu Krakowskiej Manufaktury Czekolady (ul. Szewska 7) poczułam się jak małe dziecko prowadzone przez rodziców za rękę. Miałam oczy dookoła głowy i za nic w świecie nie mogłam skupić wzroku. Tyle pyszności w jednym miejscu! Wchodzimy i za szybą widzimy jak ręcznie według tradycyjnej receptury, robi się te czekoladowe cuda. Można je w małej lub większej ilości zdegustować. Kilka kroków dalej odkrywamy sklep z czekoladkami, pralinkami, tabliczkami na wagę. Wszystko pięknie zapakowane, aż krzyczy do nas z półek aby skosztować. Jedziemy na górę ruchomymi schodami - tam czeka na nas urocza kawiarnia.

 
W powietrzu unosi się przyjemny zapach czekoladowych słodkości. Jest południe a ruch już jest duży. Zaskoczyło mnie, że przy stolikach siedzą całe rodziny: od dziadków po najmłodsze pokolenie, które tutaj zdecydowanie czuje się jak w magicznej krainie. Dzieciaki mają wielkie oczy za każdym razem jak kelnerka idzie z tacą pełną ogromnych deserów. Sala jest przestronna, bardzo stylowa przenosząca nas w nieco odległy klimat niczym z fabryki czekolady a my mamy wrażenie, że zza rogu zaraz wyjdzie sam Willy Wonka.


Sympatyczna obsługa (o czym mówią też napisy na koszulkach: słodziutki z Krakowa) przynosi nam do stolika niesamowicie wyglądające specjały, które podobno są najczęściej zamawiane. Czekoladowa Zima (13zł) to istny szał dla mojego podniebienia: genialne połączenie lodów śmietankowych z bananem, truskawką, delikatną mleczną czekoladą a na wierzchu bita śmietana - czy muszę dodawać, że z każdym łykiem chciałam więcej? Latte z czekoladą (12zł) to niespodzianka, która na samym dnie skrywa prawdziwą gorzką czekoladę po prostu rozpływającą się w ustach. Nic dziwnego, że wszyscy odwiedzający są tu szczęśliwi i uśmiechają się do siebie.


To miejsce musicie koniecznie odwiedzić będąc w Krakowie. Nadaje się zarówno na romantyczną i stylową randkę jak i popołudnie na plotki z przyjaciółką. Jeśli nie macie pomysłu na urodziny Waszego malucha - nic prostszego: możecie je zorganizować tutaj - a gwarantuję Wam, że dzieciaki będą je długo wspominać. Czy jest ktoś kto nie lubi czekolady? Jeśli tak - to założę się, że po skosztowaniu tej - zmienicie zdanie. Tu każda najmniejsza kosteczka ma w sobie kawałek historii naszych pradziadków i smakuje wyjątkowo.

Więcej naszych zdjęć z tej kawiarni? Klikajcie na Pinterest :)

Krakowska Manufaktura Czekolady
Szewska 7, Kraków

Tekst i zdjęcia: Iza


Szewska 7, Kraków, Polska

6 komentarzy:

  1. Dziękujemy za wizytę i wyczerpującą recenzję!
    Zapraszamy do spróbowania innych czekoladowych słodkości w Krakowskiej Manufakturze Czekolady!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja kocham czekoladę!!!! ostatnio bylam w wedlu a o manu nie wiedziała, ale teraz już wiem i następnym razem zamierzam slodkości wypić w niej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Nie można tam nie wejść będąc w Krakowie :)

      Usuń
  3. No no :) Chyba będę musiała się tam wybrać prędzej, niż sądziłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Bellove :) Będąc w Krakowie zdecydowanie trzeba odwiedzić to fantastyczne miejsce! Ja jestem zakochana :) Pyszna czekolada i kawa...nic dodać, nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń